انجام الاینمنت لیزری شفت روی کاترپیلار

الاینمنت لیزری کردن موتورها با پمپ ها، فن ها، کمپرسورها و غیره، کاری است که ما انجام می دهیم. اما گاهی اوقات ما به مشتری کمک می کنیم تا برخی از کارهای واقعی “آسیاب ساز” را انجام دهد!

نمونه موردی – یک موتور کاترپیلار 1000 اسب بخاری که یک پمپ آب سیلاب پشتیبان را برای شهرداری بزرگی در جنوب شرقی ایالات متحده به حرکت در می آورد. این پمپ برای جلوگیری از مخلوط شدن آب سیل با پساب در یک تصفیه خانه بسیار مهم است.

چالش های الاینمنت لیزری

چالش‌های الاینمنت لیزری این قطعه ماشین‌آلات عبارت بودند از:

  • موتور دارای یک خنک کننده یکپارچه در انتهای بیرونی بود
  • انتقال یکپارچه در انتهای داخلی
  • بدون پیچ و مهره جک یا پیچ و مهره بالابر، یا جرثقیل پل قابل استفاده برای جابجایی چند تن آهن و فولاد
  • انتهای بیرونی موتور 0.375 اینچ خیلی بالا بود و نیاز به تعویض دنده به سمت راست 0.805 اینچ داشت.

راه حل الاینمنت لیزری

پس از بررسی نتایج “همانطور که پیدا شد”، ما توصیه هایی در مورد نحوه اصلاح اسکید برای انجام حرکات مورد نیاز ارائه دادیم و چند هفته به آنها فرصت دادیم تا تغییرات را انجام دهند. مشتری پیشنهادات ما را پذیرفت، پیچ‌های جک را به دستگاه اضافه کرد و تعدادی سوراخ ایجاد کرد.

ما چند هفته بعد برای انجام دو روز آموزش حرفه ای در محل که شامل الاینمنت لیزری کردن موتور-پمپ به عنوان یک پروژه کلاسی بود، حاضر شدیم.

حدود یک ساعت – شروع تا پایان – و آنها یک ماشین کاملاً الاین داشتند. موتور حدود 4 میل (0.004 اینچ) پایین تنظیم شد تا رشد حرارتی را جبران کند. ما همچنین با آنها رفتیم تا اندازه‌گیری ارتعاش را روی چند پمپ موتوری در تأسیسات انجام دهیم.

درک رشد حرارتی

سیستم های الاینمنت لیزری به کاربر این امکان را می دهد تا اهداف رشد حرارتی (آفلاین تا در حال اجرا) را قبل از انجام یک الاینمنت لیزری شفت دقیق وارد کند. استفاده از اهداف باعث می شود که هم ترازی تا حد تحمل کامل شود و رشد حرارتی جبران شود. کلید واقعی موفقیت، تعیین اهداف مناسب است. اینها به بهترین وجه از طریق اندازه گیری واقعی مانند استفاده از براکت های آفلاین تا در حال اجرا بدست می آیند.

حرکت دینامیکی

رشد (حرکت دینامیکی) نحوه حرکت ماشین‌ها نسبت به یکدیگر پس از راه‌اندازی است و اهداف جبران رشد مذکور در هنگام انجام الاینمنت لیزری ماشین‌ها به صورت سرد و در دمای محیط است.

درک تأثیر ورود به اهداف

به منظور توضیح، مجموعه ای از اندازه گیری ها بر روی یک شفت مستقیم (نه در سراسر یک کوپلینگ) انجام شد. از آنجایی که شفت یک خط مرکزی مشترک است سیستم صفر خواهد شد. هنگام الاینمنت لیزری کردن ماشین‌های واقعی، هدف‌ها معمولاً قبل از انجام اندازه‌گیری‌های هم ترازی وارد می‌شوند، اما در این مثال بعد از آن اضافه می‌شوند تا تأثیر وارد کردن هدف بهتر درک شود.

 

سیستم صفر شد.

نماد دستگاه را لمس کنید و دماسنج را مشاهده می کنید. برای وارد کردن اهداف، دماسنج را لمس کنید.

افزودن اهداف به عنوان مقادیر پایه و یا زاویه و افست

اهداف را می توان به عنوان مقادیر پایه یا به عنوان زاویه و افست در کوپلینگ اضافه کرد. اگر هدف این است که موتور را به ارتفاع 5 هزارم رها کنید، هدف 5+ را در پای جلو و عقب ماشین های متحرک یا 5+ در کوپلینگ با زاویه صفر اضافه کنید. اینها معادل خواهند بود. اگرچه این مثال فقط یک افست عمودی را نشان می دهد، در بیشتر مواردی که اندازه گیری های واقعی انجام شده است، احتمالاً یک جزء زاویه ای عمودی و اغلب حرکت افقی خواهید داشت.

جبران رشد مورد انتظار

با اضافه شدن اهداف، لیزر نشان می دهد که به جای صفر، موتور اکنون 5 هزارم پایین است. این نشان دهنده جبران رشد مورد انتظار است. هنگامی که الاینمنت لیزری کامل شد موتور 5 هزارم بالا خواهد بود، با این انتظار که ماشین ثابت رشد کند تا با موتور مطابقت داشته باشد و در شرایط عملیاتی در محدوده مجاز قرار گیرد. توجه داشته باشید که یک دماسنج در کنار موتور در صفحه عمودی نشان داده شده است تا نشان دهد که هم ترازی با اهداف انجام شده است.

گزارش همسویی کامل با اهداف

هنگامی که یک هم ترازی بر روی یک ماشین با اهداف کامل می شود، گزارش نهایی هم ترازی کامل شده را هم با تلورانس و هم با اهداف نشان می دهد.

شما همراهان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایر خدمات آکوپایش از جمله بالانس فن، آنالیز ارتعاشات و … با مشاوران مجرب مجموعه تماس حاصل فرمایید.