الاینمنت لیزری اسپیسر شفت

اکثر الاینمنت های لیزری شفت دقیق در جایی که فقط چند اینچ بین انتهای شفت محرک و عناصر محرک وجود دارد، جفت شده اند. کیفیت الاینمنت لیزری نزدیک همراه به طور سنتی به صورت زاویه (درایور به رانده) و افست (در مرکز کوپلینگ) نمایش داده می شود.

سوال این است که وقتی شفت اسپیسر دارید چه کار می کنید؟ پاسخ این است که بستگی به این دارد که از چه ابزاری استفاده می کنید و آیا عملکرد شفت فاصله دارد یا خیر. یکی از چیزهایی که باید درک کرد این است که ابزار الاینمنت لیزری مدرن بدون در نظر گرفتن دهانه آن را اندازه گیری می کند. به عبارت دیگر، شرایط الاینمنت یکسان است، نحوه تصحیح ناهماهنگی یکسان است (درایور را تا زمانی که به تلورانس برسید تنظیم کنید) اما نحوه نمایش کیفیت الاینمنت (یا عدم الاینمنت) می تواند تغییر کند. می‌توان آن را به‌عنوان زاویه/زاویه (در A و B پایین) یا به‌عنوان زاویه و در فاصله میانی فاصله‌گیر نمایش داد.

ابتدا چند تعاریف

زاویه A (میل / اینچ) – زاویه عنصر رانده به محور فاصله

زاویه B (میل / اینچ) – زاویه درایور به محور فاصله.

زاویه C (میل / اینچ) – زاویه درایور نسبت به رانده. زاویه‌داری سنتی در ترازهای جفت شده نزدیک.

زاویه C (میل / اینچ) = زاویه A + زاویه B بنابراین اگر زاویه C را کنترل می کنید، زاویه های A و B را نیز کنترل می کنید.

آفست – بر حسب میلی متر در یک نقطه خاص (که توسط کاربر تعیین شده است) روی کوپلینگ. به طور سنتی در مرکز کوپلینگ.

به یاد داشته باشید 1.0 میلی = 1 هزارم = 0.001 اینچ

به عنوان مثال:

یک برج خنک کننده 1200 دور در دقیقه با شفت فاصله 100 اینچی بگیرید. یک تلرانس سنتی جفت شده نزدیک برای 1200 RPM، حداکثر زاویه مجاز 1.0 میلیمتر در اینچ با افست 6 میلیمتر در مرکز کوپلینگ خواهد بود. با این حال، در یک اسپیسر، افست از راننده به رانده می تواند 100 میلی متر تغییر کند. این با ضرب زاویه 1.0 میلی متر در اینچ در طول 100 اینچ = 100 میل محاسبه می شود. اگر از تلورانس‌های سنتی جفت شده نزدیک استفاده کنید و فاصله بین فاصله را اندازه‌گیری کنید، احتمالاً سخت‌تر از حد نیاز، کار خواهید کرد. یک توصیه این است که یک افست مجاز میان دهانه 50+/- را تنظیم کنید. (50 اینچ دهانه میانی x 1.0 میل بر اینچ) این به همراه زاویه 1.0 میل بر اینچ یا کمتر منجر به الاینمنت عالی می شود.

یک قانون ساده برای به خاطر سپردن این است که تلورانس آفست (بدون توجه به سرعت) را با 0.5 میل در اینچ x ½ دهانه تنظیم کنید. در مثال ما، تلورانس آفست (0.5 میل در اینچ) x 50 اینچ = 25 میل خواهد بود. اگر این فاصله‌دهنده با زاویه 1.0 میلی‌متر بر اینچ و فاصله میانی 25 میلی‌متر االاینمنت شود، به راحتی قابل دستیابی است، مطمئن تر از زاویه/زاویه و هم‌ترازی عالی.

در اینجا یک الاینمنت با فاصله 100 اینچی نشان داده شده است که به صورت زاویه در هر صفحه خمشی (زاویه/زاویه) در شکل 1 نشان داده شده است. سپس به صورت زاویه/آفست در شکل 2 با افست در 50 اینچ یا دهانه میانی. توجه داشته باشید که در هر دو مورد مقادیر پایه ها یکسان است. موقعیت ماشین و در نتیجه شرایط الاینمنت لیزری یکسان است. تفاوت به سادگی در نحوه نمایش نتایج است.

شکل 1 – زاویه/زاویه (زاویه در هر نقطه خمشی)

شکل 2 – زاویه/تغییر (اوفست میانی)

شکل 3 یک الاینمنت لیزری عالی را با همه چیزهایی که در تلورانس هستند (همه سبز) هنگامی که به صورت زاویه/زاویه نمایش داده می شود، نشان می دهد. شکل 4 همان الاینمنت است اما به صورت زاویه/افست نمایش داده می شود. فقط خارج از تحمل ظاهر می شود زیرا مقدار تحمل افست (که با رنگ قرمز مشخص شده است) برای بازه تنظیم نشده است. اینها در واقع همان کیفیت الاینمنت هستند.

شکل 3 – زاویه/زاویه تراز شده

شکل 4 – تراز، زاویه/تغییر

شکل 5 همان الاینمنت با شکل 4 بالا است، اما مقدار تحمل آفست بر اساس “قاعده شست” استفاده شده در بالا به 50 میل (برای این مثال) تنظیم شده است.

شکل 5 – زاویه / افست با تحمل افست تنظیم شده برای دهانه

شرایط نامناسب برای الاینمنت یکسان است. 1 و 2. شرط الاینمنت برای شکل ها یکسان است. 3، 4، و 5. اگر به مقادیر پایه ها نگاه کنید، می بینید که ماشین ها نسبت به یکدیگر یکسان قرار گرفته اند. آنچه تغییر کرده است نحوه نمایش نتایج و پذیرفته شدن تحمل افست بر اساس طول فاصله است.

از آنجایی که عموماً انتظار می‌رود که یک شفت اسپیسر بتواند ناهماهنگی بیشتری را تحمل کند، هر چه فاصله‌گیر طولانی‌تر باشد، تحمل آفست را می‌توان در مقایسه با ماشین‌های جفت شده نزدیک کاهش داد. یکی از راه های انجام این کار استفاده از یک برنامه شفت فاصله دهنده و نمایش نتایج الاینمنت به صورت زاویه/زاویه است. تلورانس ها معمولاً ضعیف تر هستند بنابراین الاینمنت می تواند بسیار سریعتر انجام شود. این در شکل 3 نشان داده شده است که الاینمنت نهایی عالی را با استفاده از روش زاویه/زاویه نشان می دهد.

روش دیگر استفاده از زاویه/آفست اما تنظیم افست برای دهانه است. شکل. 4 و 5 نیز الاینمنت عالی هستند. آنها در واقع همان الاینمنت هایی هستند که در شکل 3 نشان داده شده است. هر سه نتیجه یک ماشین الاینمنت را نشان می دهند. اگر فقط به نمادهای جفت قرمز و نارنجی توجه کنید و نه به اعداد، حتی اگر دستگاه در یک راستا قرار دارد، به کار خود ادامه می دهید. ویرایش اگر تلورانس آفست را برای دهانه تنظیم کنید، به سرعت و کارآمد نیز انجام می شود و نشان می دهد که تمام مقادیر کوپلینگ در تلرانس هستند.

نتیجه گیری:

1 – شفت‌های فاصله‌دهنده را می‌توان به طور موثر با روش‌های شفت فاصله‌گیر (زاویه/زاویه) یا جفت بسته (زاویه/آفست) الاینمنت کرد.

2 – تلورانس های شفت اسپیسر معمولاً بیشتر از تلورانس های جفت شده نزدیک هستند.

3- هنگام الاینمنت کردن یک شفت اسپیسر با استفاده از زاویه و افست، آفست وسط دهانه مجاز را بر اساس تلرانس زاویه ای تنظیم کنید. (زاویه میلی متر/اینچ × طول فاصله بین ½)

4 – از طرف دیگر، یک قانون ساده برای به خاطر سپردن 0.5 میلی‌متر در اینچ x ½ طول فاصله‌دهنده برای افست دهانه میانی است. تحمل کمی سخت تر خواهد بود، اما به راحتی قابل یادآوری است و معمولاً به راحتی قابل دستیابی است.

5- در صورت استفاده از تلورانس بر اساس دهانه، هم ترازی به سرعت و کارآمد انجام می شود.

6 – صرف نظر از روش، درک اعداد (مقادیر جفت) مهم است و فقط به راهنمایی رنگ قرمز/نارنجی/سبز تکیه نکنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات بالانس در محل، الاینمنت لیزری، بالانس توربین، آنالیز ارتعاشات، ترموگرافی و … با آکوپایش تماس بگیرید.