3 نوع نا بالانسی که باید در مورد آن بدانید

ما اغلب در مورد چگونگی اصلاح عدم بالانس در ماشین های دوار می شنویم، اما برای اصلاح عدم بالانس فن، ابتدا باید به طور دقیق تشخیص داد که دستگاه شما چه نوع عدم بالانسی را تجربه می کند تا بتوانید اقدام مناسب برای اصلاح مشکل انجام دهید.

در این پست به سه نوع عدم بالانس که ممکن است با آن برخورد کنید می پردازیم. در یک پست بعدی به جزئیات بیشتر عدم بالانس خواهیم پرداخت: علل آن، نحوه رفع آن و سایر مشکلاتی که اغلب به اشتباه به عنوان عدم بالانس تشخیص داده می شوند.

سه نوع رایج عدم تعادل عبارتند از:

  • عدم تعادل استاتیک
  • عدم تعادل کوپل
  • عدم تعادل دینامیکی

هر نوع عدم بالانس خود را در دامنه ارتعاش و زوایای فاز دستگاه نشان می دهد.

حال بیایید به شکلی که هر یک از این نوع عدم بالانس در ماشین آلات شما به نظر می رسد، تجزیه و تحلیل کنیم.

1- نابالانسی استاتیک

عدم بالانس استاتیک زمانی رخ می دهد که عدم بالانس در مرکز ثقل باشد. دامنه ارتعاش در هر دو یاتاقان یکسان و زوایای فاز نیز یکسان خواهد بود.

2- نابالانسی زوج

عدم تعادل زوج زمانی رخ می دهد که محور اینرسی اصلی از محور چرخشی جابجا شود و محورها در مرکز ثقل قطع شوند. دامنه ارتعاش در هر دو یاتاقان مانند عدم بالانس استاتیک خواهد بود، اما زوایای فاز 180 درجه متفاوت خواهد بود.

3- نابالانسی دینامیکی

عدم تعادل دینامیکی ترکیبی بین عدم تعادل ایستا و زوج است و زمانی رخ می دهد که محور اینرسی اصلی از محور چرخشی جابجا شده و در مرکز ثقل تلاقی نداشته باشد. هم دامنه ارتعاش و هم زوایای فاز متفاوت خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عدم بالانس، پست بعدی ما را مطالعه نمایید.