چگونگی الاینمنت لیزری ماشین آلات روی پایه انعطاف پذیر

این مطالب به همان اندازه که یک عنوان برای یک مقاله است، یک سوال هم است. یکی از مربیان فنی ما زمانی اظهار داشت که برای الاینمنت لیزری کردن ماشین‌های دوار، ابتدا باید تجهیزات قابل الاینمنت باشند. منظور تا حدی این است که هنگامی که ما یک تلرانس خطی با زاویه 0.5mil /1”   و 2.0 mils  افست داریم، ماشین ها باید روی یک پایه ثابت نصب شوند تا بتوانند تلرانس را حفظ کنند.

خم شدن پایه در برخی موارد، الاینمنت لیزری دقیق شفت را بدون تغییر در پایه یا فرآیند الاینمنت غیرممکن می کند. می ترسم نتوانم پاسخ کاملی به سوال بدهم زیرا متغیرهای زیادی وجود دارد. با این حال، من مشکلی را که در یک جلسه آموزشی با آن مواجه شدم و راه حل هایی که در مورد آنها بحث شد را به شما نشان خواهم داد.

به این پایه در عکس زیر نگاه کنید. هنگام تلاش برای الاینمنت لیزری کردن ماشین‌ها، چه مشکلات بالقوه‌ای را می‌بینید؟

در اینجا مواردی است که ما دیدیم:

  • این تجهیزات روزانه برای تمیز کردن جابجا می شوند. آنها به ندرت به همان موقعیت در کف کاشی برمی گردند.
  • پایه دارای پایه های قابل تنظیم است.
  • لوله SS توخالی برای پایه، با 4 نقطه تماس.
  • گیربکس با موتور اورهنگ که در مرکز پایه قاب نصب شده است.
  • عدم پشتیبانی از پایه های موتور.
  • سیم برق به قاب فشار می آورد و مهار نمی شود.

بدیهی است که این موارد بر تلاش ما به دستیابی به الاینمنت لیزری شفت دقیق تأثیر می گذارد. برخی از کارهای مهندسی و محیطی باید تکمیل شود تا انتظار داشته باشیم که این دستگاه در یک راستا قرار گیرد. بدون انجام هیچ گونه بازسازی یا مهندسی مجدد، ما توانستیم تلورانس را در صفحه افقی حفظ کنیم، اما حتی نزدیک شدن به حفظ تلرانس در صفحه عمودی غیرممکن بود.

در اینجا پاسخ‌هایی (ما برای این ماشین‌ها بحث کردیم) به سؤال «چگونه ماشین‌ها را روی یک پایه انعطاف‌پذیر الاینمنت می‌کنید» آمده است:

1- دایوت هایی را در کف ایجاد کنید تا پایه ها به همان موقعیت روی زمین برگردند. از یک آچار گشتاور با نشانگر نوع سوزنی استفاده کنید تا فشار پایین را روی پایه ها تنظیم کنید تا سافت فوت روی پایه به حداقل برسد.

2-مرکز قاب را با ساپورت یا پایه پنجم تثبیت کنید تا خمش به حداقل برسد.

3-موتور را مهار کنید.

4- ورودی برق را معکوس کنید تا از بالا وارد شوید. این کار وزن طناب را تحمل می کند و آن را از قاب دور می کند.

این یک مورد کاملاً واضح است، همه مسائل الاینمت لیزری به این راحتی قابل مشاهده و اصلاح نیستند. گاهی اوقات پایه ممکن است پایدار به نظر برسد یا ثبات پایه فرض شود. در حالی که در واقع آنها اینگونه نیستند. گاهی اوقات، اصلاحات برای اجرا خیلی شدید یا پرهزینه هستند. آگاهی و درک مهم است. بنابراین، هنگامی که یک الاینمنت لیزری دقیق شفت را روی ماشین‌های دوار انجام می‌دهید، از خود بپرسید.

“چه چیزی می تواند حرکت کند و چگونه می توانم آن را کنترل کنم؟”

به تصویر بعدی نگاه کنید و ببینید چه کاری می توانید انجام دهید! موفق باشید!

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایر خدمات آکوپایش (بالانس در محل، آنالیز ارتعاشات و …) با کارشناسان مجرب مجموعه تماس حاصل نمایید.