نکات نصب سنسور ارتعاش سنج

شتاب سنج ها ذاتاً ابزار حساسی هستند. این حساسیت به شدت تحت تأثیر نحوه نصب سنسور است. شتاب سنج های استاندارد بر اساس نیاز و کاربرد به روش های مختلفی نصب می شوند. جمع آوری داده های مبتنی بر مسیر معمولی با آهنربای خاکی کمیاب انجام می شود. آهنربا می تواند تخت یا دو قطبی باشد. این موضوع داده های خوبی را با سهولت حرکت آهنربا به اطراف فراهم می کند.

گاهی اوقات یک پایه یا آیتم دیگری توانایی تحلیلگر را برای دسترسی به بهترین مکان برای جمع آوری خوانش ها مهار می کند. در این صورت می توانید از یک شتاب سنج نصب شده دائمی یا یک دیتا لاگر برای جمع آوری آن داده ها استفاده کنید.

مهم است که به یاد داشته باشید هنگام استفاده از هر یک از این دو گزینه این است که دیتا لاگر می تواند بر پاسخ فرکانسی شتاب سنج تأثیر بگذارد. اساساً فاصله اضافه شده ای که انرژی باید از طریق پروب طی کند، سیگنال ارتعاش را کاهش می دهد و می تواند پاسخ فرکانس را در انتهای بالایی طیف تحت تأثیر قرار دهد.

به عنوان مثال، این می تواند در داده های فرکانس بالا در مورد نقص های بلبرینگ در مراحل اولیه آشکار باشد. مبادله برای دسترسی گاهی اوقات دقت است و برخی از داده ها در بیشتر موارد بهتر از عدم وجود داده است، بنابراین تا زمانی که به یاد داشته باشید که ممکن است بر داده های شما تأثیر بگذارد، سنسور می تواند مفید باشد.

نمودار زیر کیفیت سیگنالی را که هر گزینه نصب، می تواند ارائه دهد را نشان می دهد. به تفاوت تیز با آهنربای مسطح توجه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات آنالیز ارتعاشات با ما تماس بگیرید.