خطاهای نصب – مراقبت و بالانس کوپلینگ (قسمت 1)

مشاهده یک کلاس آموزشی از مکانیک های جدید گاهی اوقات می تواند یک پیشنهاد استرس زا برای ما باشد. مخصوصاً وقتی که آسیابان مذکور مشکلات کنترلی داشته باشد. به عنوان بخشی از آموزش الاینمنت دقیق شفت ما، کارآموزان از محیط کلاس به میدان می روند تا آموخته های خود را تمرین کنند. انتقال دانش به دست آمده در یک محیط کلاس به یک محیط میدانی می تواند برای کارآموزان دشوار باشد. آن‌ها می‌توانند به تمرین‌های گذشته بازگردند و همه چیزهایی را که در آموزش روز گذشته آموخته‌اند و نشان داده‌اند را فراموش کنند. پس از اینکه مکانیک کاری را در این زمینه انجام می دهد، همه چیز منطقی تر می شود و به طور دائمی تمرین می شود.

به عنوان یک مکانیک، می توانم به شما بگویم که افزودن فناوری به یک فرآیند گاهی اوقات می تواند باعث سردرگمی ذهن مکانیک شود. ما فراموش خواهیم کرد که به دنبال ساده ترین و اساسی ترین «بهترین شیوه ها» در فرآیند الاینمنت لیزری باشیم.

من به عنوان یک ناظر که به الاینمنت لیزری عادت دارد، رایج ترین خطاهای نصب را در طول کلاس های آموزشی مشاهده می کنم. بسیاری از مشاهدات زیر ارتباط کمی با الاینمنت لیزری دارند، اما بیشتر به اقدامات دقیق در هنگام الاینمنت کردن ترکیبات پایه و موتور جفت شده نزدیک است. برخی رویه‌ای هستند، برخی به جنبه‌های دیگر قابلیت اطمینان مربوط می‌شوند، اما همه به کارکرد طولانی‌مدت انسان و ماشین مربوط می‌شوند!

اول ایمنی! قفل کردن – قبل از تکمیل و تأیید مراحل قفل کردن، کار را شروع نکنید!

بدون چکش، به خصوص روی کوپلینگ!

ضربه زدن به هر قسمت از مجموعه موتور یا پمپ به یاتاقان ها آسیب می رساند. شکست نتیجه مستقیم این عمل است. شاید امروز نه، اما به موقع باعث شکست می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، به بیرینگ مشک دار مراجعه کنید.

کوپلینگ ها

  • دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده کوپلینگ را بخوانید- هنگام نصب کوپلینگ جدید یا تعویض ، الزامات نصب خاصی دارد. این مشخصات معمولاً در جعبه همراه قطعات گنجانده شده است. یکی از جنبه های نادیده گرفته شده، شکاف بین هاب های کوپلینگ است. این شکاف در انتقال نیرو و گشتاور مناسب از موتور به پمپ یا تجهیزات محرک بسیار مهم است. شکاف نیز عاملی در حرکت محوری شفت ها است. شکاف نادرست منجر به لرزش زیاد و خرابی زودرس کوپلینگ می شود. روغن کاری نادرست، زیاد یا کم، نیز مضر است. در زیر نمونه‌ای از دستورالعمل‌های کوپلینگ شبکه معمولی برای تنظیم شکاف توپی مناسب در حین نصب آورده شده است.

“تجهیزات را در موقعیت عملیاتی قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که شکاف بین انتهای شفت با “G” یا بعد شکاف در جدول-X مطابقت دارد.”

شکاف

+/- 10%

در میلی متر

0.118 3.0

0.177 4.5

0.236 6.0

0.500 12.7

  • پیچ های تنظیم- سوراخ های ست پیچ باید به طور کامل پر شوند تا فلزی که برداشته شده جایگزین شود. این برای بالانس مناسب کوپلینگ است. پیچ های چندگانه را در سوراخ انباشته نکنید، زیرا مطمئناً بعداً هنگامی که هاب باید برداشته شود، مشکل ایجاد می کند.

شکل 1- نادرست

لازم به ذکر است که این مقدار وزن بسیار کمی است. جایگزین کردن این پیچ تنظیم در ماشین هایی که نمی توانند لرزش ناشی از عدم بالانس را تحمل کنند بسیار مهم است.

طول کلید مناسب- یکی دیگر از جنبه های بالانس کردن کوپلینگ، جایگزینی فلزی است که در برش کلیدها در شفت و توپی برداشته شده است. یک فرمول آسان برای تعیین طول کلید مناسب وجود دارد.

فرمول تعیین طول کلید مناسب این است. طول کلید روی توپی + طول کلید روی شفت. تقسیم بر 2. سپس در 0.95 ضرب کنید. (طول کلید توپی + طول کلید شفت = X، X ÷ 2 = Y، Y x 0.95 = طول کلید مناسب)

در مقالات بعدی منتظر سایر قسمت های «خطاهای نصب» باشید.

خطاهای نصب قسمت 2- جابجایی شیم و شیم های زیر پمپ؟

خطاهای نصب قسمت 3- گشتاور کاسه پمپ و گشتاور پیچ و مهره های نگهدارنده. پیچ و مهره های گشتاور به طور کلی!

خطاهای نصب قسمت 4- پیچ و مهره پایه و جک بولت.