مقایسه الاینمنت و چک الاینمنت لیزری

یک سوال که به طور مرتب در آموزش مطرح می شود، در مورد انجام بررسی های همراستا سازی (الاینمنت لیزری) است. آیا درست است که فقط همراستاسازی (الاینمنت لیزری) را بررسی کنیم؟ البته که هست. در واقع، بسیاری از صنایع پرسنلی اختصاص داده اند تا به طور اختصاصی خدمات بررسی همراستاسازی (چک الاینمنت لیزری) را انجام دهند. تفاوت عمده بین الاینمنت لیزری و چک الاینمنت این است که هیچ جابجایی انجام نمی گیرد، فقط اندازه گیری می شود. در انجام چک الاینمنت تجهیز را متوقف می کنیم، محافظ ها را کوپلینگ را برمیداریم، لیزر را نصب می کنیم، داده ها را اندازه گیری و ثبت می کنیم.

دلایل چک الاینمنت لیزری

  • برای تأیید و مستندسازی همراستا سازی (الاینمنت لیزری ) انجام شده .
  • برای کمک به عیب یابی و تشخیص سایر مسائل، تجزیه و تحلیل علت ریشه ای، یا حذف احتمال.
  • اگر ارتعاش سنجی انجام شده نشان دهنده ناهمراستایی (میس الاینی) باشد.
  • چک الاینمنت «گرم» برای تأیید اهداف رشد حرارتی (تغییرات) مورد استفاده برای همراستاسازی (الاینمنت لیزری) «سرد». مسائل مربوط به ایمنی و زمان مربوط به انجام چک الاینمنت گرم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. قبل از شروع خنک سازی باید سریعا لیزر هارا نصب کرده و اندازه گیری را انجام دهید. (به عنوان مثال، تولید کنندگان کمپرسور رفت و برگشتی توصیه می کنند که اندازه گیری الاینمنت گرم را ظرف 30 دقیقه پس از خاموش شدن تجهیزدریافت کنید).

حتی زمانی که می‌خواهیم یک همراستاسازی (الاینمنت لیزری) را روی تجهیزی انجام دهیم، ثبت یک اندازه‌گیری (چک الاینمنت لیزری) قبل از همراستاسازی (الاینمنت ایزری) برای مستندسازی یا شاید توضیح هرگونه مشکل احتمالی می تواند مفید واقع گردد. چک الاینمنت به تنهایی اقدامی سریع می‌باشد و می‌توان به کمک آن گزارشی تهیه کرد و زمانی که میس الاینی (ناهمراستایی کوپلینگ) کشف و یا تایید شد باید سریعا اصلاح گردد و اگر فرصت اصلاح (وابسته به شرایط تولید) وجود نداشت اصلاح مورد نظر در برنامه تعمیراتی قرار گیرد تا اثرات مضر روی دستگاه از رفته و موجب ایجاد مشکلات حاد تر در کارکرد تجهیز نگردد.

حتماً از ابتدا روال کامل الاینمنت دقیق شفت را دنبال کنید. توصیه می شود ابتدا زیر پایه های تجهیز را تمیز کرده و سپس شیم گذاری و یا شیم برداری را طبق نتایج دستگاه انجام دهید و سپس جابجایی افقی را انجام داده و پایه های تجهیز را با تورک مناسب آچارکشی کنید.

برای اطمینان خاطر از انجام صحیح پروسه الاینمنت لیزری پس از آچار کشی مراحل انجام الاینمنت را طبق گفته ها و تجوایزات قبلی تکرار کنید و پس از دریافت نتایج قابل قبول با اطمینان خاطر تجهیز را استارت کنید.

آماده سازی کلید کارایی است. داشتن مجموعه ای مناسب از ابزارها و لوازم مورد نیاز، الاینمنت دقیق شافت را سریع، دقیق و آسان می کند. یکی از راه‌های انجام این کار، داشتن یک جعبه کار مخصوص است. در انتخاب جعبه ابزار با جایگذاری مشخص برای تجهیزات الاینمنت لیزری، دقت لازم را به کار گیرید تا بتوان جعبه ای کاربردی برای جایگذاری تمامی تجهیزات مورد نیاز برای طیف گسترده ای از تجهیزات جاببی دستگاه الاینمنت یافت.

جعبه کار باید با ابزارهای جانبی پر شود که معمولاً برای الاینمنت لیزری استفاده می‌شوند، گیرنده یا دکتور های لیزری، میله با اندازه‌های مختلف و طول مناسب، انواع پیچ‌ها و واشرهای مناسب، و لوازم تمیز کردن دستگاه الاینمنت و … لازم است.

در اینجا فهرستی جزئی از وسایل جانبی که باعث سرعت بخشیدن به انجام پروسه الاینمنت می گردد را نام می بریم.

  • دستگاه الاینمنت لیزری
  • باتری های اضافی یا یک سیم بلند برای دستگاه الاینمنت شما(در صورتی که دستگاه وایرلس نباشد)
  • چراغ قوه یا چراغ جلو
  • پدها و پارچه های بریت اسکاچ
  • پاک کننده
  • حد اقل 1ست میله پرکن بزرگ و 1 ست کوچک
  • ست کامل شیم و ابزار کولیس برای اندازه گیری شیم
  • واشرهای گیج سنگین در اندازه های مختلف
  • آچارهای تورک و پای کلاغی با اندازه مناسب
  • جعبه ابزار وسایل و …

برای تهیه سایر وسایل جانبی مربوط به الاینمنت لیزری با شماره های درج شده در سایت آکوپایش تماس حاصل فرمایید.

آکوپایش مفتخر است با همکاری کادری مجرب به شما کمک کند تا برخی از ابزارها و قطعات ضروری را که ممکن است نیاز داشته باشید یا بخواهید به ابزار مورد نیاز خود اضافه کنید تا به فرآیند الاینمنت شافت بهتر و کارآمدتر باشد، در اختیارتان قرار دهد.

بنابراین، اگر می‌خواهید یک سبد خرید با کیفیت و مقرون به صرفه تهیه کنید تا فرایند الاینمنت کارآمدتر باشد، اینجا مکانی برای جستجوی جدیدترین و بهترین وسایل مورد نیاز شماست. برای دریافت مشاوره تخصصی و اجرای خدمات و خرید محصولات مورد نیاز خود با ما تماس بگیرید.