چگونه دور ماشین خود را اندازه گیری کنیم؟

تعیین RPM (دور در دقیقه) دستگاه شما بخش مهمی از پایش وضعیت است. اگر ماشین آلات شما با RPM صحیح کار نکند، زمان و بهره وری قابل توجهی از دست می رود. به همین دلیل ضروری است که بتوانیم به سرعت و با دقت RPM را تعیین کنیم.

در این پست به شما توضیحی ساده در مورد چگونگی تعیین دور در دقیقه دستگاهتان می دهیم تا بتوانید از کارکرد آن با حداکثر بازده مطمئن شوید.

اول، یک تعریف مفید از RPM به شرح زیر است:

“RPM تعداد چرخش حول یک محور ثابت در یک دقیقه است.”

اولین کاری که برای تعیین دور در دقیقه دستگاه خود باید انجام دهید استفاده از ابزاری مانند استروبوسکوپ یا سرعت سنج است.

همچنین باید یک تکه نوار بازتابنده روی عنصر چرخان (شفت) دستگاه خود قرار دهید.

هنگامی که استروبوسکوپ یا سرعت سنج خود را آماده کردید و نوار بازتابنده خود را روی دستگاه خود قرار دادید، ابزار لازم برای شروع اندازه گیری RPM را دارید.

اکنون، RPM مورد انتظار برای دستگاه خود را در پلاک نام موتور دستگاه قرار دهید.

*توجه: اگر دستگاه شما VFD است، باید از RPM مورد انتظار روی شفت استفاده کنید.

مثالی که باید در نظر داشت این است که اگر دستگاهی با دور در دقیقه 1765 دارید، عدد مناسبی برای تنظیم استروبوسکوپ یا سرعت سنج 1800 خواهد بود. بعد، چیزی را پیدا کنید که بتوانید روی دستگاه مشخص کنید، مانند سوراخ پیچ. دستگاه را روشن کنید. اکنون، با استفاده از استروبوسکوپ یا سرعت سنج، مقدار عدد را روی صفحه نمایش خود به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا زمانی که به نظر برسد شفت دستگاه بیشتر و آهسته تر حرکت می کند.

هنگامی که به محدوده‌ای رسیدید که به نظر می‌رسد دستگاه به آرامی در حال حرکت است، استروبوسکوپ یا سرعت‌سنج خود را به‌خوبی تنظیم کنید تا به نظر برسد شفت تمام حرکت خود را متوقف کرده است.

این نشان می دهد که شما RPM دقیق دستگاه خود را پیدا کرده اید.

*توجه: اقدامات احتیاطی را برای عدم تماس با شفت در طول این اندازه گیری انجام دهید. اگرچه به نظر می رسد شفت چرخش خود را متوقف کرده است، این فقط به این دلیل است که دستگاه اندازه گیری شما با سرعت شفت همگام شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات الاینمنت لیزری و … با آکوپایش تماس بگیرید.