الاینمنت لیزری موتور

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در سال‌های اخیر، بسیاری از کارخانه‌های فرآوری گاز جدید برای تامین تقاضا برای گاز طبیعی ساخته شده‌اند. برخی از تجهیزات فرآیندی این نیروگاه ها بر روی ” modular skids ” ساخته می شوند که به سادگی در جای خود، روی زمین قرار می گیرند، سپس لوله ها متصل می شوند.

 

در طی یک کلاس آموزشی اخیر، در یک کارخانه گاز جدید، کلاس بررسی الاینمنت لیزری کوپلینگ را روی یک موتور 200 اسب بخار، 1780 دور در دقیقه و پمپ گریز از مرکز اورهنگ انجام داد. پایه موتور/پمپ به اسکید مدولار جوش داده شده است که همچنین دارای پمپ پشتیبان B به پمپ Aاست که ما در حال الاینمنت کردن بودیم. موتور الکتریکی پمپ B در پس زمینه عکس زیر قابل مشاهده است. همچنین توجه داشته باشید که پایه موتور/پمپ در وسط پشتیبانی نمی شود. این لغزنده مدولار روی زمین نشسته و لنگر ندارد.

ارتعاش قابل توجهی روی لغزش احساس شد، بنابراین ما چندین مجموعه خوانش الاینمنت را انجام دادیم. هر دو مقادیر جفت عمودی و افقی تکرار می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات مربوط به آنالیز ارتعاشات با شماره 09353242370 تماس بگیرید.

نتایج بدست آمده

این بررسی هم محوری اکنون به یک الاینمنت لیزری شفت تبدیل شده است زیرا زاویه عمودی 2.7 mils/1 تقریباً 4 برابر تلرانس است و افست عمودی (موازی) 48.1 mils 12 برابر تلرانس است. مکانیک‌ها فرآیند را ابتدا با تکمیل مراحل پیش‌تراز (سافت فوت و غیره) و سپس تصحیح ناهم محوری عمودی در صفحه شیم آغاز کردند و در حین انجام این کار، پ شیم را یکپارچه کردند. آنها سپس برای تصحیح ناهم محوری افقی تلاش کردند.

در حین انجام تصحیح افقی مقادیر کوپلینگ و پایه در حال تغییر بودند. ما فیلتر صفحه نمایش Fixturlaser EVO را فعال کردیم که تا حدودی کوپلینگ زنده و مقادیر پایه ها را کاهش داد، اگرچه هنوز کمی تغییر می کردند. فلش های زرد رنگ که جهت حرکت موتور را نشان می دهد ثابت بودند.

داده های زنده

این اولین مورد برای من بود زیرا فیلتر صفحه نمایش را در گذشته فعال کرده بودم که مقادیر زنده را “تثبیت” می کرد. من حدس زدم که فیلتر صفحه نمایش مقادیر زنده را به طور کامل تنظیم نمی کند، در این برنامه، چون لغزش مدولار لنگر نبود، و وسط پایه موتور/پمپ نیز پشتیبانی نمی شود. فکر من این بود که موتور، با پاهای شل، به گونه‌ای متفاوت حرکت می‌کند (جهنده) نسبت به قطعاتی که هنوز به لغزش پیچ شده‌اند و باعث حرکت بیش از حد «عجیب» می‌شود.

همانطور که گفته شد، مکانیک ها موتور را به صورت افقی تنظیم کردند تا به تلورانس های قابل قبول نزدیک شود و سپس پیچ های نگهدارنده را سفت کردند. با توجه به تأثیرات جفت ناشی از ناهم محوری عمودی ناخالص اولیه، ما متوجه شدیم که نیاز به لمس موقعیت عمودی وجود دارد و نگران دریافت موقعیت افقی در تلرانس در این نقطه نبودیم.

پس از تکمیل اولین تصحیح، با این نتایج دوباره اندازه گیری کردیم.

در طی دومین تصحیح آنها موتور را به صورت افقی تنظیم کردند تا زمانی که مقادیر کوپلینگ فقط چند دهم میلی‌متر (0.0001 اینچ) در دو طرف صفر نوسان کند.

نتایج نهایی

بنابراین، حتی با وجود یک مشکل ارتعاش غیرمعمول، مکانیک ها این الاینمنت لیزری شفت (شامل مراحل پیش تراز) را در یک ساعت و 26 دقیقه و با محدوده های عالی تکمیل کردند.